xbrlreports logoAl op 4 januari deponeerde ElkeDagBij met behulp van de software van XBRLreports de eerste jaarrekeningen over 2015 bij de Kamer van Koophandel. XBRLreports heeft de Nederlandse Taxonomie voor 2015 (NT10) reeds direct beschikbaar inclusief de quick fix van 22 december.

De actuele software van XBRLreports past daarmee uitstekend bij de uitgangspunten van ElkeDagBij om actuele cijfers aan cliënten aan te bieden. De cijfers van nu vormen immers het dashboard om een bedrijf goed te besturen. Voor de deponering is/wordt gebruik gemaakt van XBRLreports. Bij ElkeDagBij laten ze niets aan het toeval over dus speelt ook de keuze voor XBRLreports als leverancier een belangrijke rol.

Een van de klanten is Vlaggenrijk. Na het online akkoord op de publicatiestukken werd de deponering gedaan en kan Vlaggenrijk zich direct richten op het komende jaar.

Geri de Rijk, directeur van Vlaggenrijk: “Als de jaarrekening een week later was gekomen, had ik dat ook best gevonden, maar niet pas ergens in oktober wat ik gewend was. Nu kan ik meteen de juiste beslissingen nemen. Ik hoef er zelf niets extra’s voor te doen en op 4 januari heb ik aan al mijn verplichtingen voldaan. Ik kan me nu volledig richten op mijn bedrijf zonder me nog zorgen hoeven te maken over de administratieve rompslomp van een boekjaar dat alweer tot het verleden behoort. Dat is nog eens een service!

Durk Tuinier, consultant van XBRLreports: “Het geeft ons een goed gevoel dat wij onze software passend kunnen inzetten om de doelstellingen van kantoren te verwezenlijken en hun propositie naar de markt te versterken. Met XBRLreports hebben wij laten zien dat het mogelijk is om reeds nu al de cijfers over 2015 compleet middels XBRL gerapporteerd te hebben volgens de nieuwe taxonomie. Door de dynamische opbouw van onze programmatuur zijn wij in staat om snel te schakelen naar nieuwe releases van de Nederlandse Taxonomie zodat kantoren hier ook snel gebruik van kunnen maken.

Laatst aangepast (vrijdag 08 januari 2016 06:57)